Häät.fi uudistui! Jatka etusivulle tästä
Osallistu kilpailuun: Paikoillanne – Valmiit – VOITA!
Unelmoitko häistä? Häät-viikkokirjeet sisältävät Häät-tiimin kokoamia hääaiheisia ideoita, inspiraatiota, tietoa ja vinkkejä, ja saat ne sähköpostiisi maksutta. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin haluat.
Kampaaja-meikkaaja Auli Tuomala parturi-kampaamo- ja kauneuspalvelut Auline´sista listaa vuoden 2021 hääkampaus- ja -häämeikkitrendit.
Morsiamen kauneuden trendeissä boho pitää edelleen pintaansa myös ensi vuonna.
– Tulevan vuoden trendi on edelleen luonnollinen, rento ja elävyyttä korostava. Edelleenkään ei tehdä mitään tiukkoja klassisia kampauksia. Boheemiinkin tyyliin haetaan klassisia lumoavia muotoja ja linjoja, mutta se mikä eniten nyt viehättää on rentous, Auli painottaa. – Morsiamen kampaus on löysä ja irtonainen. Ei mennä siihen klassiseen banaaninutturaan, joka oli 80- ja 90-luvuilla todella suosittua. Hiukset on usein auki ja kiharalla, tai sitten löysästi nutturalla niskassa, Auli lisää.
– Maailmalla nouseva trendi kampauksissa on veistoksellisuus. Hiuksiin tehdään selkeitä pintakuvioita. Isojakin linjoja ja muotoja. Kampausten painopiste on edelleen niskan puolella, esimerkiksi kreikkalaislettiä joka lähtee korkeammalta takaraivolta.
Hääbloggaaja Elli Ojankoski (oik.) haastatteli kampaaja-meikkaaja Auli Tuomalaa Häämessut netissä 2020 messuTV:seen.
– Morsiusmeikki on edelleen kevyt ja luonnollinen, mahdollisimman nude.
– Luomiväreissä on paljon enemmän vaihtelua, koska morsian on aina persoona. Mieltymysten mukaan valitaan mennäänkö tummempiin vai pastellisempiin sävyihin. Toiset haluavat meikkiinsä klassisisen smoky eye -meikin, toiset taas haluavat pehmeitä pastellisia sävyjä, jotta saadaan silmät kunnolla esiin.
Maailmalla nousussa olevat värit saapuvat Aulin mukaan Suomeen vähitellen. – Maailmalla meikissä käytetään rohkeasti värejä, erityisesti oranssi ja viininpunainen ovat isossa nosteessa.
– Itse tykkäsin kovasti, että uskallettaisiin käyttää enemmän värejä myös meillä Suomessa, Auli toivoo.
Asusteissa elävät kukat ovat nyt nouseva trendi.
– Morsianten hiuksissa nähdään isoja seppeleitä ja isoja kukkakoristeita. Niitä tullaan näkemään edelleen ja sen lisäksi on tulossa hiuskoruja. Niihin haetaan inspiraatiota vintage-maailmasta. Halutaan kierrättää ja uusiokäyttää koruja, ja sitten tietysti haetaan uusilla koruilla vanhaa henkeä. Kierrätys ja zero waste -ajattelu näkyy 2021 siis myös kauneuspuolella. Ajatus muovikukka vs. eläväkukka, joka on kuitenkin se biohajoava luonnontuote.Katso Häämeikki ja -kampaus: Uudet tuulet ja trendit 2021 -video ja kuulet lisää kampaaja-meikkaaja Auli Tuomalan ajatuksia trendeistä ja Aulin vinkit häätiimin valmistautumiseen kaunistautumiseen.
Häämeikki ja -kampaus: Uudet tuulet ja trendit 2021 -video on ensiesitetty Häämessut netissä syksy 2020 -ohjelmistossa.
Lue Häät.fistä Millainen hääkampaus sopii minulle?Kurkkaa Hääkampaus 2020 -kilpailun kuvia Häät.fistä
Muokattu: 9.4.2024
Häät-verkkopalvelut (Editus Oy) tarjoavat sinulle laadukasta kotimaista hääsisältöä ja keräävät evästeitä. Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka tallentuvat laitteesi selaimeen. Ne kertovat meille esimerkiksi, millaisella laitteella käytät verkkopalvelua ja oletko vieraillut sivustoillamme aikaisemmin. Näiden tietojen avulla kehitämme sinulle parempia palveluja ja voimme tarjota kohdennettua mainontaa ja markkinointia. Hyödynnämme myös analytiikkaa raportoinnissa sekä kävijämäärien ja mainonnan mittaamisessa. Häät-verkkopalveluille on myönnetty kertova Avainlippu-tunnus.
Valitsemalla ”Hyväksy” annat suostumuksesi siihen, että Häät-verkkopalvelut teknologiakumppaneineen tallentaa ja käyttää tunnisteita edellä mainittuihin tarkoituksiin ja käsittelee niiden avulla kerättyjä tietoja markkinoinnin ja mainonnan kohdentamiseen. Osa Häät- verkkopalveluiden tallentamista tunnisteista on välttämättömiä palvelujen ja kotimaisen hääsisällön tarjoamiseksi. Lupasi koskee palveluita haat.fi ja haamessutnetissa.fi.
Lue lisää evästekäytännöstämme Tietosuojaselosteesta.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla. Käyttämiämme työkaluja on muun muassa Facebook Pixel.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics, Hotjar, Clarity ja Insight Pixel.